«Azərbaycanda aktyor sənətində
daimilik yoxdur»
Xalq
artisti Hacı İsmayılov: «Sənət adamı məişət
səviyyəsinə düşməməlidir»
Azərbaycanın
xalq artisti Hacı İsmayılovun APA-ya müsahibəsi
- Hacı
müəllim, necəsiniz?
-
Özümü çox yaxşı hiss edirəm. Ən əsası
gümraham. Ümumiyyətlə, aktyorlar gərək həmişə
formada olsun. Formadan düşəndə aktyorluq zəifləyir,
performans aşağı düşür. Aktyorluq sənətinin
idmanla uyğunluğu var. Çünki idmançıda olan
çeviklik səhnədə aktyora da lazımdır. Ona
görə də çalışmaq lazımdır ki, həmişə
formada olasan.
- Bəs
sizin tanıdıqlarınız arasında formadan
düşmüş aktyorlar varmı?
-
Bilirsiniz, teatr sənəti böyük sevgidir, məhəbbətdir.
Əgər nə vaxtsa həmin sevgi bitirsə, yox olursa, demək,
iş də itəcək. Bundan əlavə, insan öz dəyərini
itirəcək. Bəlkə ola bilər ki, hansısa aktyor
yaşı ilə əlaqədar formadan düşüb. Amma
buna şərait yaratmaq olmaz. Aktyor gərək daim
baxımlı, formada olmalıdır.
-
Hansı obrazınızı şedevr hesab edirsiniz?
-
Rollarım çox olub. Deyə bilmərəm ki, hansı
şedevrdi, hansı yox. O rolların hamısı mənim
üçün əzizdir. Cavanlığımda işim daha
çox olurdu. Məncə, elə ən yaddaqalanları da həmin
obrazlardı. Ümumiyyətlə, mən rolu oynamaq, ifa etmək
fikirlərini sözlərini qəbul etmirəm. Musiqiyə
oynayarlar, şeiri ifa edərlər, amma obrazı yaşamaq
lazımdır. Çalışmışam ki, obrazları
yaşayım. Hansı bir filmdə hansı bir tamaşada
obrazı yaşamışamsa, demək, o alınıb və
tamaşaçılar tərəfindən də maraqla
qarşılanıb, sevilib.
-
Yaradıcı insan olaraq insanlardan uzaq gəzməyiniz sizə
problem yaratmayıb ki?
- Əksinə,
mən cavanlıqda da, indi də insanlarla çox sıx
münasibətdə olmuşam. Mən tənhalığı
sevməyən bir insanam. Cəmiyyətdən kənarda olmaq,
ictimai həyata qarışmamaq insanı passivləşdirir.
Mən belə şeylərdən uzaq olmağa
çalışmışam həmişə. İnsanın
insan olmaqdan başqa vəzifəsi yoxdur. Mən də həmişə
insan olmağa çalışmışam. Fikrimcə, sənət
adamı məişət səviyyəsinə düşməməlidir.
- Uzun illər
teatr, kino sahəsində çalışmış insan kimi
deyə bilərsinizmi, niyə Azərbaycandan dünya
şöhrətli aktyorlar çıxmayıb? Buna şərait
yoxdur, yoxsa həqiqətən bizdə elə istedadlı
aktyorlar yoxdur?
- Sənətkarın
parlaması üçün daha çox şərait
lazımdır. Mən deməzdim ki, Azərbaycanda elə
istedadlı aktyorlar yoxdur. Şərait dedikdə ev,
maşın kimi şeyləri nəzərdə tutmuram. Aktyorun
işi davamlı olmalıdır. Azərbaycanda aktyor sənətində
daimilik yoxdur. Yəni bir rolu oynayıb illərlə gözləmək
ki, yeni rol olacaq, bununla irəli getmək olmaz. Çünki
aktyor hər dəfə yeni rol alanda, onun üzərində
işləyəndə inkişaf edir, təcrübəsi
artır. Amma bizdə daimilik olmadığına görə
fasilə əmələ gəlir. Bu da aktyorun passivləşməsinə
və aktyorluq keyfiyyətlərinin itirilməsinə səbəb
olur. Aktyor üçün həmişə iş olsa,
inkişaf olar.
- Azərbaycanda
son çəkilən hansı filmləri
görmüsünüz?
-
Düzünü desəm, onların heç birini görməmişəm.
Amma bilirəm ki, hər il dövlət hesabına filmlər
çəkilir. Bunun üçün müəyyən vəsaitlər
ayrılır, çəkilişlər aparılır. Bəlkə
bir dəfə haradasa nümayiş də olunur. Amma
tamaşaçıların diqqətindən kənarda
qalır. Bunun səbəbini isə bilmirəm. İnsanlarla
görüşdə həmişə köhnə filmlərdən
danışırlar, yəqin ki, təzə filmləri
görsələr, onlardan danışarlar. Mənim fikrimcə,
kino şərait və imkan etibarilə teatrdan daha geniş
fürsətlərə malikdir. Kino imkan verir ki, aktyorun bir
çox xüsusiyyətləri açılsın. Ona görə
kino yaradıcılığının inkişafı da
çox uğurlar gətirə bilər.
- Bəs
sizin özünüzün çəkildiyiniz elə film
varmı ki, efirdə göstərilməyib,
tamaşaçı onu görməyib?
- Əslində
mənim yeni çəkilən filmlərim çox azdır.
Mən iki dəfə «Mosfilm» kinostudiyasının çəkdiyi
filmlərdə iştirak etmişəm. Yəni onlar gəlib
burada çəkmişdilər və bu da onlara məxsus
olduğu üçün mən bir şey deyə bilmirəm.
Ola bilsin ki, tamaşaçı o filmlərin diskinə
baxsın.
- Aktyor
kimi sizi o filmlərin taleyi maraqlandırmır?
- Yox, niyə
maraqlandırmır ki? Maraqlandırır. Amma aktyorun işi
filmə çəkilmək və öz işinin öhdəsindən
yaxşı gəlməkdir. O ki qaldı filmin təbliğinə,
o, mənlik olan məqam deyil.
-
Aktyorların əksəriyyətinin əsas problemi rol
bölgüsü məsələsidir. Bəs siz necə, rol
bölgüsündən razısınızmı?
- Aktyor sənəti
bir az asılı sənətdir. Mən həmişə deyirəm
ki, rəssam, heykəltəraş, bəstəkar olmaq daha
yaxşıdır nəinki aktyor. Çünki onlar heç
kimdən asılı deyil, ürəkləri istədiklərini
azad şəkildə yaradırlar. Amma aktyora gərək
ürəyindən keçən rolu versinlər ki, nəyisə
yarada bilsin. Verməsələr, necə yaratmaq ola axı?
Axı bir rejissor müəyyən bir tamaşanı
hazırlayır və orada filan aktyoru görmək istəyirsə,
onunla dava etmək olmaz ki. Aktyor özü
çalışmalıdır ki, rejissorlar onunla işləsin,
rol versin. Buna meyl etmək, bu istiqamətdə iş görmək
lazımdır. Mən teatr səhnəsinə gələndən
rol davası etməmişəm. Bunun üçün
heç kimə də müraciət etməmişəm.
Rejissorlar istər kino, istərsə də teatrda həmişə
özləri mənə rol təklif ediblər. Mən də
mənə veriləni yüksək səviyyədə yerinə
yetirməyə çalışmışam.
- Ürəyinizdə
qalan rol olubmu? İstəmisiniz, amma təklif olunmayıb?
-
Cavanlıqda olub. Adam istəyib ki, hansısa bir rolu ifa etsin.
Amma yenə deyirəm, bu məsələdə əsas
rejissorun təklifidir. Hələ ki, yorulmamışam, bezməmişəm,
səhhətim də yerindədir, yaratmağa davam etmək istəyirəm.
Əgər təkliflər olarsa, mütləq dəyərləndirməyə
çalışacağam.
- Necə
düşünürsünüz, niyə Azərbaycanla
bağlı böyük layihələrin gerçəkləşdirilməsində
daha çox xarici rejissorların işlərindən istifadə
edirlər? Azərbaycanda rejissor işini necə dəyərləndirirsiniz?
- Azərbaycanın
teatr və kino sahəsində elə görkəmli rejissorlar
olub ki, onlara həqiqətən xarici ölkələrdə
qibtə edənlər olub. İndi də var. Sadəcə,
indi zaman və dövr dəyişib, hər şeyə yenidən
başlamaq lazımdır. Artıq tamaşaçını
aldatmaq olmur. İndi yeni fikirlər, ideyalar, anlayışlar
lazımdır ki, tamaşaçı bunu hiss etsin və
özünə lazım olanı seçsin ki, teatra,
tamaşaya, kinoya gəlsin. Sovet dövründə də xaricdən
operatorlar, rejissorlar dəvət olunurdu. Burada qəbahət
heç nə yoxdur. Biz bunun bəhrəsini indi də görməsək,
gələcəkdə mütləq görəcəyik.
-
Teatrlarda tamaşaçı qıtlığının
günahı kimdədir?
- Bu
sualı cavablandırmadan öncə 50-60-cı illəri yada
salıb deyə bilərəm ki, həmin dövrdə
insanların evlərində kompüter, telefon, televizor yox idi.
Elə ona görə də insanlar istirahət etmək, mənəvi
qida almaq üçün teatrlara, kinolara üz tuturdular. Onda
teatrın dəyəri də, qiyməti də var idi. İndi
isə gənclər telefonlarla, kompüterlərlə o qədər
yaxınlaşıblar ki, onları tamaşalara gətirmək
problem halına gəlib. Etiraf edirəm ki, Azərbaycanın
bütün teatrlarında tamaşaçı
qıtlığı var. Bunun üçün də müəyyən
axtarışlar aparılmalı, maraqlı işlər
görmək lazımdır. Hər hansı bir malı istehsal
edəndə gərək onun satılmasını da fikirləşəsən.
Yəni yüz ölçüb bir biçəsən. Ola
bilsin ki, bizimkilər bu məsələdə yüz yox, əlli
dəfə ölçürlər.
- Deyirlər insanlar öz işlərini itirməmək üçün haqsızlığa susurlar. Siz teatrda heç belə hallarla rastlaşmısınız?
- Əvvəla, doğru sözü demək lazımdır. Əksinə, ikiüzlülük bir şey deyil. İllah ki, sənətdə bu tamam başqa cür olmalıdır. Əgər bir şey yaxşıdırsa, demək, yaxşıdır, pisdirsə, yaxşılaşdırmaq üçün tədbir görmək lazımdır. Sabirin çox gözəl bir sözü var: «Çalxalandıqca, dolandıqca zaman nehrə kimi, yağı yağ üstə çıxar, ayranı ayranlıq olar».
- Azərbaycanda
çəkilən yeni seriallarda niyə yoxsunuz?
-
Serialların olması yaxşıdır. Amma bu iş bizdə
yeni olduğu üçün təkmilləşməyə,
yerini tutmağa ehtiyacı var. Mən seriallara baxmıram. Ona
görə yox ki, bəyənmirəm, sadəcə, vaxtım
yoxdur. Həm çəkilməməyimə də o qədər
qısqanc yanaşmıram. Düzünü desəm, elə
bir təklif də almamışam. Mən o seriala çəkilərəm
ki, orada mənim rolumun əvvəli və axırı olsun.
Amma çəkilmək xətrinə iki-üç seriyada
yer almaq mənlik deyil.
-
Düşünürsünüz ki, bu, aktyoru qiymətdən
salır?
- Əlbəttə.
Bu baxımdan mənim öz şərtlərim var.
Xalq Cəbhəsi.-
2013.- 22 iyun.- S.15.